NOTHING
2010.
Video Installation (in situ).
An
empty place of Art is filmed. Next, the video
is shown on a screen parallel to where it was
shot. " In
an empty art space, the artist puts a screen
that shows the video previously filmed in
this same space.
The screen creates a continuity between the two spaces: real and virtual.
When the viewer crosses the room he can, first, believe that it is a real time
shooting with a security camera but when he meets,
behind the screen, other spectators he wonders about this image that suddenly
distends from the reality. Is it a photograph? A video?
This is maybe an open door between two worlds that constantly confront and inspire
each other in the works of Aurélien Grèzes.
It probably builds this infra-thin distance that creates the gap between the
reality and what is hidden to us or only exists in the realm of fiction. " THOMAS
FORT "
Dans la salle vide d’un espace
d’exposition l'artiste vient poser un écran
qui diffuse l’image filmée précédemment
de ce même lieu.
Le support est disposé de
manière à créer une continuité entre
les espaces : réel et virtuel.
Lorsque le
visiteur se promène dans la salle, il peut,
premièrement, croire qu’il s’agit
d’un dispositif de tournage en direct à l’aide
d’une caméra de surveillance, puis
au moment ou il rencontre, derrière l’écran,
d’autres spectateurs, il s’interroge
sur cette image qui se distend soudain de la réalité.
S’agit-il d’une photographie ? D’un
plan fixe vidéo-graphique?
C’est peut être
finalement cette porte ouverte entre deux mondes
qui sans cesse se confrontent et s’inspirent
l’un l’autre dans le travail d'Aurélien
Grèzes.
Elle construit cette distance
infra-mince qui institue
l’écart
entre la réalité et ce qui nous en
est caché ou qui prévaut seulement
dans le domaine
de la fiction. " THOMAS
FORT
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